Vilka är de främsta utmaningarna när du startar ett nytt skomärke, hur är det att vara en liten spelare som arbetar tillsammans med en stor fabrik, och hur lyckas du som ny aktör på dagens tuffa marknad? Det är några av frågorna som Tom Brone från Sons of Henrey svarar på i avsnitt 4 av Shoegazing Podcast.

 

Tom Brone när han ställde ut på Shoegazing Super Trunk Show i Stockholm i september.

Tom Brone från Belgien började sin resa i den klassiska skovärlden som agent för det berömda ungerska märket Vass för flera år sedan, han fortsatte med att starta nätbutiken Jeeves som sålde Vass-skor och mycket annat, och förra året lanserade han sin egen skomärke: Sons of Henrey. Det lyckades omedelbart slå sig in på marknadne, och har vuxit långsamt men stadigt sedan starten. I det här avsnittet får vi en inblick i processen att hitta en fabrik och alla utmaningar med att skapa ett nytt märke, och han delar med sig av många lärdomar kring att vara en liten spelare som producerar i en stor fabrik. En mycket intressant inblick i den här delen av skovärlden.

Lyssna på avsnittet nedan eller i din favorit podcast-spelare.

Alla avsnitt av Shoegazing Podcast samlar jag på den här sidan.